26.12.10

Alkoholkampanjer

Ni har alla sett dem några hundra gånger - reklamkampanjer vars huvudbudskap är att inte dricka när du är ung och dum eftersom du är ung och dum då. Vanligtvis med någon form av moralisk överton som antyder att du är ung, dum och dömd till ett evigt liv i helvetet på jorden om du gör det ändå.

Jag tror det är fel approach.

Vad som i stället borde basuneras ut är någonting i stil med detta: DET ÄR DYRT SOM GNÄGG MED ALKOHOL OCH DU KOMMER ATT HA RÅD MED PRECIS VAD SOM HELST OM DU ÄR SMART NOG ATT LÅTA BLI.

Jag tror vi är någonting på spåren här.

Eller vad tror ni?

3 kommentarer:

  1. Som en som låtit bli och mycket riktigt haft råd: jag tror du är något på spåren.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vad som tilltalar ungdomar, jag har aldrig förstått mig på den stora massan
    så fråga inte mig!

    SvaraRadera
  3. När det gäller reklamkampanjerna ger jag inga råd, men till föräldrarna: Barnen gör inte vad ni säger åt dem, de gör som ni gör.

    Donk

    SvaraRadera