13.5.08

Konnektivitet

Igår hade jag en smula problem med att komma ut på teh intertubes. Det händer ibland; någon någonstans råkar starta om en dator, och hela mitt stackars bostadsområde får finna sig i att vara offline i några minuter. Now, min dator vet inte om detta, utan vet bara att sladden i väggen inte ger den någon info. Idag, däremot, hände någonting skumt.

Först gjorde den sin grej - 'hittar inget nätverk, blah, blah'. Sedan, när jag, som alltid, valde alternativet 'diagnose and repair' för skojs skull, bara för att se hur den reagerade, gav den mig meddelandet att sladden inte var inkopplad, och uppmaningen att sätta in den igen innan jag tryckte på fortsätt.

M'kay, tänkte jag, och drog ur och och satte tillbaka sladden. Och möttes av dialogrutan 'sladd isatt, söker efter nätverk.' En halv minut senare kom meddelandet 'sladd ej isatt, sätt i sladd'.

Wtf?

Vad är grejen med att ha en halv terabytes hårddiskutrymme om datorn ändå inte kan minnas vad som hände för en halv minut sedan? (Efter ett tag återkom anslutningen, och sladden hittades utan större problem, men - wtf, liksom? Vad är fel med det här felmeddelandet?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar