19.4.08

Firefox

Det finns en sak som jag aldrig någonsin kommer att kunna vare sig förstå, greppa eller begripa, och det är människor som använder Firefox. Now, det rör sig inte om alla som använder denna eminenta webbläsare, utan en viss kategori av dem: de som använder den utan tillägg. Utan allt det där som gör det hela till vad det är och borde vara: utan möjligheten att välja bort annonser, utan att kunna välja om en flashanimation ska spelas eller ej, utan muskommndon, utan autocopy, utan downthemall, utan greasemonkey - basically, utan finess.

Jag menar, visst, Firefox klår IE utan att ens behöva lyfta ett ögonbryn när det kommer till säkerhet, men det är inte därför den framgång som webbläsaren ar nått har nåtts. Vilken webbläsare som helst som inte är IE klarar av att inte vara IE. Anledningen till att FF blivit så pass framgångsrik som den blivit är alla dessa små tillägg som kan göras - och, i fallet adblock, borde göras. Att ha möjligheten att lägga till dessa mirakelgörande små kodbitar, att kunna men ändå envisas med att surfa omkring med en omodifierad version av programvaran -

Jag förstår inte. Hjälp mig - berätta hur ni tänker! Få loss mig ur tankegången att ni faktiskt vill ha kvar reklamen, de oinbjudna men högljudda flashfilmerna, standardinställning 1A och allt som följer med den. ge mig någon slags förklaring till det oförklarliga! - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar