23.2.09

Raggning

Borta på Magnifika gnistor undrar jag över hur en kommer ur situationer där någon raggar på en utan att direkt förolämpa den raggande. Jag har fortfarande ingen aning om hur en kommer ur sådana situationer, men jag har en viss aning om hur en Dålig raggningsreplik ser ut. Typ så här:

You turn my floppy disc into a hard drive.

Den skulle kunna fungera, i rätt läge, så den är inte direkt genomusel, men fortfarande rätt dålig. Värre är det då med:

I hope you don't have google toolbar, because I have a popup you're not going to want to block.

Vilken, i all sin uselhet, fortfarande är bättre än:


Dueeeeeeehhh, skaru mé på lite.. eeh.. va hetere... ee.

Som, ändå, på något sätt, i all sin brist på allt, är bättre än:

Jag säger inte det här för att impa på dig, men det är faktiskt jag som är Batman.

Nu undrar jag,  i all stillhet - kan det bli sämre? Kan det bli dåligare? Har vi nått den lägsta av punkter, eller finns det outforskade dimensioner av obrahet? Släng in det uslaste ni kan hitta i kommentarerna, och låt tusen trumpeter förkunna att Bottnen Är Nådd!

5 kommentarer:

  1. gör en vetebskaplig undersökning om hur raggningsrepliker fungerar, vilka faktorer som spelar in i hur bra de funkar, vad som gör dem bra/dåliga etc. Kom sedan fram till den ultimata repliken och publicera den ;)

    SvaraRadera
  2. Moha. Det kan bli ett avhandlingsämne. Typ inom sociologi eller dylikt.
    'Står du här och kexar? - en studie i den mänskliga parningsritualens subtila nyanser i fem akter.' XD

    SvaraRadera
  3. Lätt att jag skulle fallit för "Jag säger inte det här för att impa på dig, men det är faktiskt jag som är Batman." men sedan faller jag också för den underbara: *håller fram en näsduk* "Tycker du att den här luktar kloroform?"

    SvaraRadera
  4. 'Jag vill inte att du tar det här på fel sätt, men min Companion Cube säger att det är en dålig idé att prata med dig.'

    SvaraRadera