27.4.09

Sommarläsning

Om fem veckor, mer eller mindre, träder sommarlovet in, och jag kommer att vara borta mer eller mindre non stop i fem till åtta veckors tid. Vilket, onekligen, kommer göra det lite svårare att posta inlägg häromledes. För att inte bloggen ska ligga i träda medan jag är ute och ränner, hade jag tänkt bjuda in ett antal medbloggare att på ytterst frivillig basis fylla ut tomrummet.

Det jag kommer att göra är att sätta mig på en cykel, välja en riktning och sedan fara åstad. Bara för att se vad som dyker upp om en fortsätter åt det hållet tillräckligt länge. Bara för att utforska alla de där avfarterna och småvägarna som en bara åker förbi annars. Och, inte minst, för att doppa fötterna i alla de där sjöarna som ligger så lämpligt på vägen.

Now, borta på Magnihasa kommer jag att sms-posta min position lite då och då (på twitter MYCKET då och då), men här kommer det att bli tyst. Och så kan vi ju inte ha det.

Sålunda bjuder jag in DIG, du återkommande Tankefelsläsare, till att bli sommarpratare häromkring. Du kan skriva om vad som helst, hur långt eller kort som helst, när som helst. Vill du skriva om gamla tanter som absolut MÅSTE betala med jämna pengar i snabbkassan och sålunda börjar betala 93.50 med enbart enkronor av årgång 1963? Vill du skriva om chefens senaste genidrag att omorganisera allt så att det BARA går att logga in mellan 9.15 och 9.30, och att alla som missar den här tiden eller loggar ut får skylla sig själva? Vill du skriva på en plats som inte är din vanliga?

Du är välkommen. Släng bara in en kommentar här, eller hitta mig på helgon eller facebook (lättare gjort än sagt). -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar