25.7.08

Come on baby byt min bakgrundsbild

Det finns en sak jag aldrig, aldrig, aldrig någonsin kommer att kunna förstå, och det är människor som spenderar timmar och timmar och timmar och timmar och timmar och timmar framför datorn varje dag, men ändå - på något outgrundligt vis - lyckats med konststycket att inte lära sig ens den minstaste minsta lilla gnutta av hur en dator hanteras. Som lyckats undvika att lära sig sådana saker som att byta bakgrundsbild, med samma lätthet som vi andra lyckats undvika att lära oss ALGOL; utan större ansträngning alls.

De tänker inte ens på att de inte kan byta bakgrundsbild! Det är antipedagogik in action, I tell you! Förmågan att undvika att lära sig av erfarenhet!

Om jag någonsin får för mig att doktorera i pedagogik så kommer jag att skriva om detta fenomen till tankefel. Helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar